JellyPages.com

Çarşamba, Ekim 18, 2006

Advertencia/ Uyarı...


Şşşşşşt, durun bir dakika, size söyleyeceklerim var, aloooo, kime diyoruuum?..

Size ilk söylendiğinde önce şaşırıyorsunuz, hiç te beklediğiniz bir durum olmuyor genellikle, ne kadar konuya vakıf olsanız da...

Şaşkınlık devresi inanamama durumu ile de karışabiliyormuş doktorların söylediğine göre, ''nasıl yani, ben mi, hadi canım siz de, daha neler'' vaziyeti az rastlanır birşey değilmiş.

İşin bundan sonraki kısmında, yani ikna olup inandıktan sonra öfke duyulabiliyormuş tabii, herkese ve herşeye yönelik bir öfke, atlatılması zor olan aşama belki de bu çünkü kişinin bizzat kendine, yakın çevresine ya da kaderine karşı duyduğu öfke ve isyanın sonrası...

Depresyon, evet... ''Evet ama neden ben?'' dönemi. Bu dönemde psikolojik yardım alınması gerekebiliyor. Hastanın yakınları için de epey güç bir aşama bu, çünkü bu tarz depresyon tek başına yaşanan birşey değil genellikle. Tanı sonrası birçok hasta depresyona girerken yakınlarının da benzer duygu bozulmaları yaşadığı sıkça gözleniyor.

Akıbet başa gelmiş; üzülmek, haykırmak, tepinmek, öfkelenmek, inkâr etmek, inanamamak, ağlamak, hata aramak, suçlamak falan sırasıyla yaşanmış bitmiş. Artık durumu sükûnet içinde kabûl ederek gerekeni yapma zamanıdır, buraya kadar hasta kaprisi hakkınızı kullandınız varsayalım, üzgünüm ama bundan sonrası için artık bu duygu durumları hiçbir işinize yaramayacak. Çabuk toparlanın derim.

Peki; bütün bunların hiç yaşanmaması ihtimali yok mu? Elbette var, olmaz olur mu? İyisi mi siz kendi kulağınızı baştan kendiniz çekin ve bilin; kanserin her türü sinsidir ve erken teşhis edilmezse ölüme yol açar. En kolay teşhis edilen kanser türlerinden biri meme kanseridir. Her kadın kendi kendine yapacağı muayene ile şüpheli kitleleri doktorlardan önce farkedebilir ve müdahale edilmesini sağlayabilir. Ayrıca 40 yaş ve üzerindeki kadınlar yılda bir kez mammografi çektirmeli, memelerinde meydana gelen ve alışılmış olmayan değişimlerin üzerinde mutlaka durmalıdır. Ultrasonografi tek başına meme kanseri tanısı için yeterli değildir, bunu aklınızdan çıkarmayın.

Her dört kadından birinde görülme olasılığı olan ve oranı giderek yükselen meme kanserine karşı hem siz tetikte olun, hem de yakınlarınızı ve çevrenizi uyarın. Kadınlarda en yaygın kanser türlerinden birinin meme kanseri olduğunu, her kanser türünde olduğu gibi meme kanserinde de erken teşhisin hayatî önem taşıdığını, teşhis için biopsi, kimi ağrılı tetkikler ve ufak ameliyatlardan asla kaçınılmaması gerektiğini, eğer meme kanserine yakalanmışsanız ''mastektomi'' denen meme çıkarılması ameliyatının hayatınızı kurtarabileceğini ve bunun bir kadının bittiği yer olmadığını, ancak sağlıklıysanız güzel olabileceğinizi sakın unutmayın. Sadece siz öğrenmeyin, çevrenize de öğretin ve uyarın. Sağlıkla...

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne kadar faydalı bir insansın sevgili Handan.Ayrıca ne kadar şirin ve sempatik..
Şimdi bize düşen bu güzelim
çalışmanın olabildiğince çok hanım dostlarımıza ulaşmasını sağlamak.
Sevgi ve saygılarımla.

Handan Demiralp dedi ki...

Teşekkür ederim değerli dostum. Ben de bir kanser hastası olarak çektiğim sıkıntıların boşuna olmamasına çalışıyorum. Yaşayan bilir kavramından yola çıkarak deneyimlerimi olabildiği kadar çok kişiyle bölüşmek kayıplarımı azaltacak ve kendimi iyi hissettirecek. Sadece kadınlar değil, erkeklerin de meme kanseri riski olduğunu ben bu sayede öğrendim sözgelimi. Her tür hastalığın hepimizden uzak olmasını diliyor ve selâm ediyorum...

birisinin yeri dedi ki...

hani hastanelerde (çoğunlukla maalesef özel hastanelerde) halkı bilgilendirme amaçlı, hem kısa, hem anlaşılır hem teknik ama herkesin anlayabileceği kadar da kolay broşürler vardır ya.
normal şartlarda bir hastalık hakkında açıp bir satır bile okumayan insanları cezbeder o yazılanlar.
işte o kadar güzel olmuş.
ama ömer bey'in işaret ettiği nokta daha önemli.
bunun olabildiğince bayana ulaşması lazım..
bir link olarak bile mail edilebilir..
ayıptır söylemesi erkeklerle ilgili bir husus olsa inanın hiç beklemeden tüm dostlarıma mail ederdim..
ancak şimdi :?
hanım okuyuculara çok iş düşüyor !
teşekkürler handan...

vintage biscuit dedi ki...

Handan cim bisey sormak istiyorum ...
herkes elle muayene diyor ama kimle konussam gogsune ellediginde bisey anlamadiklarini soyluyor ... yani gogsun icinde dogal olaraka biseyler var kendiliginden olan . anlasilmasi cok guc degil mi .. ufak biseyse nasil anlasilir ???

Handan Demiralp dedi ki...

Baver dost; ''erkeklerle ilgili bir husus olsa'' konusuna takılmış durumda olduğumu söylemem gerek zira meme kanserli her kadının yakınında, yöresinde, arkasında, yanıbaşında, etrafında mutlaka bir erkek vardır. Bunun nitelemesi kocadır, babadır, sevgilidir, arkadaştır, ağabey ya da erkek kardeştir, amcadır, dayıdır, kuzendir, patrondur, büyükbabadır, bu önemli değil ama mutlaka bir ya da birkaç erkek te bu durumdan fazlasıyla etkilenir. Belki en çok ta kocalar, duygusal bağ olan erkekler. Konu sadece kadınları mı ilgilendiriyor? Hiç sanmıyorum...
Sevgili Biscuit; özellikle koltuk altına doğru ve parmak uçları ile yapılan hassas muayenede şüpheli kitlenin parmak ucuna değmemesi neredeyse olanaksız. Ben de kendim buldum ve ''bu da ne ya'' diyerek şüphelenip doktora gittim. Göğüs ucu da çok ele veriyor kanseri, içe çökükse, fazla pütürlü ve çevresi kızarıksa, kaşıntı döküntü varsa hemen muayeneye koşmak gerek. Ama en güzeli ve sağlamı gene de belli aralıklarla kanser taramasından geçmek, Nişantaşı'nda ''Meme Vakfı'' var ve bu taramayı yapıyor sözgelimi. Öpüyorum...

Handan Demiralp dedi ki...

www.memekanseri.org MEVA/Meme Vakfı'nın web sayfası, aklıma sonradan geldi. Burada da çok detaylı bilgiler var ve ayrıca tarama da yapılıyor merkezlerinde, ilgililerin dikkatine...

vintage biscuit dedi ki...

sagol Handan cim
dunya uzerindeki yuzdelere bakicak olursak bu isi yabana atmamaliyiz -- dikkat etmek ve belirli taramalara girmek lazim ...
yas orani da artik dusmus ..
25 den sonra bayanlarin kendilerinin ellerinle muayne yapmalari gerekiyor diye okumustum .. onceleri yas orani 40-45 lerdeydi ...
sonucta bu isi har yasta arastirip ogrenmeliyiz

Adsız dedi ki...

Handancim
Söylediklerine tüm kalbimle katiliyorum , ayrica ben bu konu hakkinda pek bir sey bilmedigimi farkettim ,bu arada sitenin sessiz takipcilerindenim. ilk defa bir seyler yazmak istedim. Bunu gerceketen icimden gelerek söylüyorum inanilmaz güzel bir bayansiniz ,umarim hersey gönlünüzce olur.sevgilerimle

Esin
Frankfurt

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

ya sen nasıl şekersin ;))canım benim seni yürekten tebrik ediyorum ve bütün yüreğimle seni sarmalıyorum ve çok çok takdir ediyorum tekrar Bravo ;)))İşte budur be arkadaşım kocaman öptüm ;)
SEVGİYLE SAĞLIKLA VE HEP ŞEN KAL...