JellyPages.com

Perşembe, Ağustos 03, 2006

Galera/ Hastane koğuşu...


Zaman farklı akıyor burada, dışarıdaki kadar hızlı değil, tuhaf bir ritmi var. Gün sabah 06.00'da başlıyor Ankara Numune Hastanesi 2.Cerrahi'de, ''Handan Demiralp, saat 10.00'da ultrasonun var, aç kalacaksın, su içebilirsin'' diyor koğuş görevlisi. Öğle yemeği normal saatte, akşam 17.00'de de akşam yemeği servisi başlıyor. Biraz pilav, salata, yoğurt, çünkü diyet sebze de kıymalıymış bugün, yerine yoğurt veriliyor bana o yüzden. Vejetaryenlik kurallarıma mönü uydurmanın başka yolu yok. Kol damarlarım bitik vaziyette, elden giriliyor artık. Yatağımın yanındaki pencereden Ankara görünüyor, ışıklı, huzurlu. ''Uykunda konuştun bir ara'' diyor koğuş arkadaşım Nilgün, ''öyle mi'' diyorum, ''konuşmuşumdur, işim bu ya benim''. Gülümsüyoruz karşılıklı, susuyoruz sonra. Hastane koğuşunda zaman damlıyor adeta, akmıyor. Geceler uzun mu uzun, altı kalın naylonlu hastane yatağı sıcağı üçe katlıyor, ter basıyor sık sık. Kolonyalı mendil ritüeli var, tekrarlanıyor habire. Yan koğuşta yatan kanserli adamın ''Ankara Misket Havası'' melodili cep telefonu sürekli çalıyor, oynak dijital melodiye adamın hıçkırıkları karışıyor. Herkesin her halükârda sustuğu bir yer var gene de, uyku acıları örtüyor. Gece vizitine kadar uyumalı biraz, ateşim normal, tansiyon fena değil, durum idare eder. İçimde habire dönüp duran aynı ilâhî anons: ''Bu da geçer Yâ Hû, bu da geçer...'' Posted by Picasa

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu öyle bir anlatım ki,üçüncü koğuş arkadaşınız olarak kendimi orada hissettim.
Operasyon için önce narkoz alıp kendinden geçilir,doktorların maharetli elleriyle gereken yapılır,biraz yoğun bakım sonra nekahat ve iyileşip ayağa kalkma..Bu sıradan insanın yaşayacağı prosedür.Ama sizin gibi şahane bir insana ait olunca tabiiki troid hoop ne oluyoruz dur bakalım diyecek.Ait olduğu muhteşem kimlik gibi dikbaşılık yapacak,kafa tutacak.Doktorları düşündürecek uğraştıracak.Sıradan olmak yok !!
Hanımefendi kesinlikle moral vermek için değil ama gerçekten inandığım için söyleyeceğim.Çevremde çok insanda gözlemlediğim ve bildiğim için.Berbat geçmişe sahip olduğu için adı kötüye çıkan kanser artık ciddi bir grip kadar riskli.Grip de risk taşır.Ama adı başka olduğu ve böyle kirli bir geçmişe sahip olmadığı için ürkütmez insanları.Bir de tedavi süreci henüz hala sıkıntılar yaratabilen ve türüne göre çabucak bimeyen bir şey.Ama inaçla bu sıkıntılar da geçip gidyor sonçta.Siz yazdıkça ne yaşıyorsanız bizler de yaşayacağız.Bu da paylaşım demektir.Paylaştıkça he şey daha hafifler.Hoş ve güzel günlere çabucak dönmeniz dileğimle sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Oya Kayacan dedi ki...

İşte aramızdasın yine. Ömer Bey'in dediği gibi veya, biz de koğuştayız senin yanında. Geçti bile, sayılı günler ne de olsa...

Handan Demiralp dedi ki...

Sevgili dostlarım; evet çok zor ama dayanılmaz değil yine de. Bitmek tükenmek bilmeyen tetkikler -ki yapılması elbette zorunlu- oldukça yoruyor beni, şimdi tiroidle savaşıyoruz, ilaçlar imdada yetişecek gibi görünüyor. Olmazsa kortizon ve gene ameliyat, gecikme olmamalı deniyor. Ben iyiyim, yanımda olduğunuzu biliyorum. Burada morale ihtiyacı olan, benden beş beter durumda o kadar fazla insan var ki, onlarla konuşuyor ve paylaşıyorum. Herşey olması gerektiği gibi, merak etmeyin. Sizleri seviyorum, sağlıkla döneceğim, inşallah...

teyzenteyfik dedi ki...

merhaba, ilk defa okudum sizin yazilarinizi ve ne yazik ki ilk okudugum yazi bir hastane odasindandi... Ben de kendimi orada gibi hissettim acikcasi... umarim en kisa zamanda atlatirsiniz tüm acilarinizi.
sevgiler...

Handan Demiralp dedi ki...

Sevgili Evrim; teşekkür ediyorum ve hoşgeldin diyorum sana. :)

birisinin yeri dedi ki...

Handan hoşgeldin...her bir satırda, her bir kelimede ve her bir harfte, mücadele var, her zamanki meydan okuyuşun ve korkusuzluğun var...
Ama bir o kadar da kararlı ve inançlı oluşun var...
Bir hafta buradasın sanıyorum...sonrası Allah büyük :))
Selâmetle...

ERDIL dedi ki...

Sn.Handan hanim ben bugün buraya
yazmiyacagim.Buraya yazacaklarimi aylar sonra yazacaginiz neseli bir yazinizin altina yazacagim.Ben yazarken gülecegim sizde okurken ben inaniyorum.Bos bir arsaniz vardi hatirlayin.O arsaya bir fidan diktiniz.Baktiniz suladiniz.Yazin sicaginda kisin sogunda.Simdi o arsaya söyle uzaktan bir bakin.O yok artik Yerinde koskoca bir Orman var.Sizin sevgiyle büyüttügünüz Fidanin Ormani baska bir sey demiyecegim.Siz burada O ormanda burada.Birde can dostlar.
Sevgilerle.
Dip not gülecegimiz günler o kadar cok olacakki.

vintage biscuit dedi ki...

Handan gecde olsa okuudm yazini
ve herseyin iyi olucagini gordum yuzunden
yazindan
herseyden

Adsız dedi ki...

Merhaba, sayfanızı bir süre takip edemedim ama son yazılarınızı şaşkınlıkla ve yine her zamanki gibi beğeni ile okudum. herşeyin sizin için çok güzel olacağına olan inancım tam, ve belki de "evrensellik" sizi hiç tanımadığım halde yazılarınızla hissettirdiğiniz "vay be!" duygusunu değildir de nedir?

Handan Demiralp dedi ki...

Vintage; sağol. Sayfanı takip ederek hastalık ağırlığını hafifletiyorum:) Dumdum'a da selâm. Müge; hoşgeldiniz. Yazılarımla evrensel olabiliyorsam eğer ne mutlu bana, sulandırıp seyreltmeden veya olduğundan daha fazla ağırlaştırmadan, aynen yazıyorum hissettiklerimi. Paylaştığınız için teşekkür ve kocaman sevgimle...
Baver, Erdil Bey; size ne diyeyim ki? İnşallah diyeyim, Allah izin verirse diyeyim, sizleri çok seviyorum diyeyim:)

Adsız dedi ki...

handancigim ya merhaba,
insallah hersey yolundadir...
detayini anlayamad1m fakat umarim iyisindir ve hersey yolunda gidecektir...
eger bir seye ihtiyacin olur ise lütfen ara....ablami da biliyorsun arayabilirsin...
yillar gecse de dostluk bitmez özellikle kötü günde....
Allah'a emanet ol....

Handan Demiralp dedi ki...

İlkay'cığım; tirmikizi@gmail.com adresine senin ve İlkin'in telefon ve maillerinizi yollayabilir misin? Ayrıntılı bilgi aktaracağım. Sevgi ve teşekkürle...

Adsız dedi ki...

handanim selam,

yazdim bugün tüm detaylari canim...
o günlerden, bugünlere bir sedayiz iste.....iyi günde kötü günde...
o mutlu sedalarin daim olmasi dilegim hep gönlümde hepimiz icin...

bekliyorum handancigim...